Şirketler dijital dönüşüm süreçlerinde ne aşamada?

DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN BÜYÜME HIZI

- Şirketlerin % 70’i dijital dönüşüm stratejilerini oluşturmuş ya da bu alanda strateji oluşturmak için çalışmalara başlamış durumdalar. (ZDNet - Tech Pro Research 2018 Araştırması)

- Şirketlerin %21’i dijital dönüşümlerini tamamladıklarını düşünüyorlar!.. (Forrester)

- Şirketlerin %44’ü “önce dijital” (digital-first) yaklaşımını iş / operasyonel süreçlerinde ve müşteri iletişimlerinde uygulamaya başladıklarını belirtmekteler. Ancak, önce dijital yaklaşımı firmaların sadece %7’si tarafından tamamen uygulanmakta. Şirketlerde karar verici yöneticilerin % 85'i önümüzdeki 24 ay içerisinde işlerini dijital olarak dönüştürme konusunda ciddi ilerleme kaydedemedikleri takdirde, rekabetin gerisinde kalacaklarını ve kârlılıklarının azalacağını düşünüyor. (IDG - State of Digital Business Transformation Report 2018)

- Şirketlerin %27’si dijital dönüşümün “hayatta kalma meselesi” olduğunu kabul etmiş durumda. (Cleverism)

- Şirketlerin %87’si dijitalleşmenin endüstrilerini “disrupt” edeceğini (yıkacağını) düşünüyor, ancak sadece %44’ü potansiyel bir dijital yıkıma karşı hazırlıklı olduğunu kabul ediyor… (Deloitte Digital Report)

- Dijital dönüşüme başlamayan şirketlerin %59’u, artık çok geç olabileceğinden korkmakta. Dijital dönüşüm stratejileri ya da planlamaları olmayan şirketlerin %55’i, pazar paylarını kaybetmemek için sadece 1 yılları olduğunun farkındalar. (Progress Global Survey)

- Yöneticilerin %45’i dijital dönüşüm stratejilerini yönetebilecek yeterli teknoloji altyapıya sahip olmadıklarını düşünüyorlar. (PWC - Global Digital IQ Survey)

- Dijital dönüşüm çalışmalarının çoğu büyüme fırsatları ile artan rekabet baskısından ve yeni regulasyonlardan tetiklenmekte (Altimeter - The State of Digital Transformation).

- Yöneticilere göre dijital dönüşümün en büyük getirileri operasyonel verimlilik (%40), pazara girişi hızlandırma (%36) ve müşteri beklentilerini karşılama (%35) şeklinde ortaya çıkmakta. Bununla birlikte, dijital dönüşüm geçiren şirketlerin %60’ı yeni iş modelleri geliştirdiklerini belirtmekteler. (PTC Digital Transformation Report).

- Yöneticilerin %39'u, şirketlerinin üç ila beş yıl içerisinde dijital dönüşüm çalışmalarının meyvesini yiyeceğine inanıyor. (MIT Sloan Dijital Leadership Report).


YENİ TEKNOLOJİLERDEN YARARLANMA

- Şirketlerin % 93'ü, dijital dönüşüm hedeflerine ulaşmak için yenilikçi teknolojileri gerekli görmekte. (SAP)

- Yöneticilerin %60’ı mobil teknolojilerin ve Nesnelerin Interneti’nin (IoT - Internet of Things) şirketlerinini dijital stratejileri açısından oldukça önemli bir rolü olduğuna inanmakta. (IDG - Digital Business Survey 2018)

- Global iş liderlerinin %68’i iş dünyasının geleceğinin insan - yapay zeka kolaborasyonu olduğuna inanıyor. (Fujitsu)

- 2022’de, şahsi mobil cihazınız, duygu durumunuzu ailenizden daha iyi tanımlayıp, biliyor olacak. (Gartner)


DÖNÜŞÜM LİDERLİĞİ

- Şirketlerin dijital dönüşüm süreçleri %28 oranında CDO (Chief Digital Officer) tarafından yönetilirken, %23 oranında direkt CEO tarafından sahiplenilmekte. (Altimeter - The State of Digital Transformation 2018 - 2019

- Şirketlerin %70’i, CEO’larının yeni teknolojilere yönelik yeterli ya da ortalamanın üzerinde bilgiye sahip olduğunu söylüyor. Öten yandan, çalışanların %20’si şirketlerindeki yöneticilerin dijital dönüşüme yönelik pek bilgisi olmadığını belirtmekteler. (Futurum 2018 Digital Transformation Index

- Şirketlerin yaklaşık %40’ı dijital dönüşüm ekipleri ya da birimleri oluşturmuş durumdalar. (Futurum 2018 Digital Transformation Index)

- Şirketlerin% 80'i dijital dönüşüm sürecinin birden fazla iş birimini veya tüm şirketi kapsadığını söylüyor. Bununla birlikte, CDO atamış şirketlerin başarılı bir dijital dönüşüm sürdürme olasılıkları 1,6 kat daha fazla. (Mc Kinsey)

- Dijital olarak olgun statude olan şirketlerin %55’i dijital dünyada başarılı olmak için yeni liderlere ihtiyaç duyduklarını belirtmekteler. (Deloitte)



Taglar